Succesvolle migratie IT-infra Servicepunt71

Succesvolle migratie IT-infra Servicepunt71 in de Leidse regio

Trots op succesvole IT-infra migratie van Servicepunt71 in de Leidse regio

Afgelopen december is de volledige IT-infrastructuur van Servicepunt71 en de partnerorganisaties (de gemeente Leiden, Leiderdorp, Zoeterwoude, Oegstgeest en organisatie Holland Rijnland) overgezet van het datacenter van Servicepunt71 in Leiden naar het datacenter van IT-dienstverlener Open Line in Limburg.
Complimenten

Tijdens de migratie zijn meer dan 635 servers en bijna 500 applicaties na een voorbereiding van 2,5 jaar in een paar weken tijd verhuisd. Tseard Hoekstra , concernmanager Informatievoorziening van Servicepunt71: ‘We zijn erg trots op dit mooie resultaat, want de verhuizing is nagenoeg probleemloos verlopen. Complimenten voor de 60 professionals van Open Line en uit de Leidse regio die de afgelopen maanden keihard hebben gewerkt om dit allemaal voor elkaar te krijgen.’
Nieuwe digitale werkplek

De migratie is nodig om de volgende stap te kunnen zetten in de optimalisatie van de informatievoorziening in de Leidse regio. Tseard: ‘Servicepunt71 wil haar partnerorganisaties de best mogelijke dienstverlening bieden op het gebied van ICT en Informatie-voorziening. We zijn blij dat we in Open Line een professionele IT-partner hebben gevonden om dit mogelijk te maken. De volgende stap na de migratie is dat we samen met Open Line, Servicepunt71 en onze partnerorganisaties gaan voorzien van een nieuwe digitale werkplek (cloud desktop) op basis van Workspace365. Het gaat daarbij om zo’n 2800 gebruikers die straks met de nieuwe omgeving gaan werken’.
Creativiteit en samenwerking

‘In augustus 2019 zijn we gestart met de voorbereidingen voor de migratie. Voor ons het een uitdagend project met veel stakeholders’, aldus Jo Verstappen, CEO van Open Line. ‘Uiteindelijk is partnerschap ook, met elkaar aandacht hebben voor de beren op de weg! Ik kijk nu naar een mooi resultaat, gebouwd op een combinatie van de juiste passie, een bovengemiddelde creativiteit en een optimale samenwerking met partner Servicepunt71 en de stakeholders. Ik zie met vertrouwen uit naar de volgende stap’.

Website Servicepunt71

Open Line: Uw betrouwbare en innovatieve Cloud Solution Specialist

Open Line ondersteunt en adviseert klanten in verschillende branches bij ontwerp, bouw en beheer van complexe ICT (outsourcing) projecten. Ons Managed Services concept biedt een complete set aan Smart Cloud diensten dat klanten helpt bij het realiseren van de bedrijfs- en digitale doelstellingen.

Iedere branche kent zijn uitdagingen en geen organisatie is hetzelfde. Hoewel onze producten en diensten branche onafhankelijk zijn, vraagt iedere branche om een persoonlijke benadering. Als onafhankelijke dienstverlener kruipen wij in uw huid, zodat we weten wat u beweegt. Alleen zo kunnen wij waarmaken wat we u beloven.

Onze visie is dat klantrelaties verder gaan dan een advies of een ICT project. Iedere (outsourcing-) relatie is voor ons uniek. Wij zijn zowel partner als adviseur voor onze klanten en zijn trots op onze referenties en duurzame relaties die dat onderstrepen.

Onze focus? Het leveren van toegevoegde waarde door te excelleren in het technisch domein van uw informatievoorziening in ontwerp, bouw en beheer van Cloud infrastructuren.