ICT afnemen als Clouddienst vergroot de flexibiliteit

Hoe verbeter ik de kwaliteit van mijn primaire proces? En aan wie vertrouw ik mijn data toe?

Open Line en de zorg

Samenwerken = informatie delen

Covid-19 heeft het belang van overal en op elk moment via elk device toegang tot functionaliteiten mogelijk te maken in een versnelling gebracht. Thuiswerken en virtueel samenwerken is gemeengoed geworden. Samenwerken in de zorg was altijd al belangrijk en bij Open Line dragen we zorg voor alle IT voorzieningen die dit veilig en vertrouwd mogelijk maken. Want uw zorg is onze zorg.

Belangrijke aspecten.

Samenwerken - informatie delen en om informatie te kunnen delen zijn een aantal zaken van belang:

  • Medewerkers moeten met elkaar verbonden zijn
  • Toegang tot functionaliteiten en data moet simpel en veilig zijn
  • Medewerkers moeten kunnen vertrouwen op goed en betrouwbaar werkende voorzieningen
  • Als er hulp nodig is dan moet deze altijd beschikbaar
  • De helpende hand moet begrijpen wat ik doe, wat mijn probleem is en begrip hebben voor mijn situatie.

Download onze whitepaper: 

Diensten

Cloud. Onze diensten zijn er op gericht om hetgeen hierboven beschreven staat voor u te organiseren. De Trusted Hybride Cloud  (een moeilijke term voor het feit dat we onze eigen datacenters verbinden met de datacenters van Microsoft) die we beheren zorgt ervoor dat uw data veilig en hoog beschikbaar is. Bij calamiteiten verzorgen we uw uitwijk en kunnen uw medewerkers en klanten weer snel en soms haast ongestoord hun werkzaamheden weer hervatten.

Security. Veilige toegang tot alle applicaties regelen we met onze Zorgwerkplek. Een werkplek die zich o.a. kenmerkt door een moderne look-and-feel, single-sign-on, simpel in gebruik is en die samenwerken en informatiedelen maximaal ondersteunt. Ook het beheer van de werkplek kunt u aan ns overlaten.

Adoptie. We helpen uw medewerkers ook om vertrouwd te raken met alle veranderingen die met de zorgwerkplek te maken hebben. Dat vertrouwd raken gaat namelijk niet vanzelf. Onze adoptieconsultants zorgen voor een zachte landing met behulp van een zelf ontwikkeld adoptieproces.

Support. In het dagdagelijks gebruik kunnen uw medewerkers altijd nog voor een uitdaging komen te staan. “Het doet het niet”, “ik kan niet meer inloggen”, “ik kom niet meer aan mijn data” zijn enkele voorbeelden waarbij hulp aan de orde. Onze Servicedesk en onze zorg-klantenteams staan paraat voor om te helpen. We vinden het belangrijk dat we uw organisatie, de processen en uw medewerkers kennen en snappen wat voor hen belangrijk is. Dat inzicht krijgen we door regelmatig met uw in gesprek te gaan, mee te kijken bij u op locatie en u uit te nodigen op onze locatie om kennis met elkaar te delen. Kennis en afspraken over wat belangrijk is leggen we vast in diverse documenten. Onze dienstverlening vertalen we naar een XLA (eXperience Level Agreement).

Monitoring. Uiteraard monitoren we dat alles veilig en continu beschikbaar is. Onze certificering zijn wat dat betreft belangrijke keurmerken. Want als IT een belangrijke randvoorwaarde is voor het verlenen van zorg en uw ondersteunende processen dan is de impact heel erg groot als kwaadwillende toegang krijgen tot uw data. Want voorkomen is beter dan genezen. Voor het genezen van gezondheid vertrouwen we op uw deskundigheid. U kunt op ons vertrouwen op het genezen van uw IT; en wat betreft het voorkomen, dat doen we samen.

eHealth. Maar we doen meer. Samen met een tweetal partners (Parsek en Hyland)  en klanten (UMCU en Maastro) die geleid heeft tot speicifieke diensten voor zorginstellingen. Voor UMCU leveren we Virtueel MDO as-a-service. Onze dienst, gebaseerd op het Vitaly platform van Parsek, ondersteunt het MDO Uro-onco (oncoligisch MDO Urologie) waarin zorgprofessionals van drie ziekenhuizen in de regio Oncomid, gezamenlijk patiënten bespreken. In deze regio staan we aan de vooravond van een grotere uitrol naar alle oncologische MDO’s en alle zes de ziekenhuizen in de regio.

Voor Maastro hebben we, op basis van hetzelfde Vitaly platform (Parsek) een dienst rond het patiënt portaal ontwikkeld. Daarnaast hebben we met onze partner Hyland een VNA (Vendor Neutral Archive) as-a-service en een klinische viewer ontwikkeld (op basis van de producten Acuo en Nilread).

Deze eHealth toepassingen worden als een dienst geleverd vanuit onze eigen cloud. Ons eHealth team beschikt over alle relevante kennis die nodig is om de dienst te beheren, te implementeren, te koppelen met uw EPD en modaliteiten en om uw gebruikers te ondersteunen. Ontzorgen tot the max.

Standaarden

Standaarden en standaardisatie zijn belangrijke aspecten voor de gegevensuitwisseling in de zorg. Open Line (en de software van onze partners)  volgt en hanteert de Nederlandse en wereldwijde standaarden. We blijven op de hoogte van de laatste ontwikkelingen door lidmaatschappen en deelname aan bijvoorbeeld IHE Nederland, Taskforce Samen vooruit, Zorg en ICT, Himss, RSNA en diverse andere relevante bijeenkomsten.

Laurens

Meer weten?

Laurens Faessen is onze Healthcare Lead. Hij beantwoordt graag uw vragen.

Bel Laurens Faessen op +31 6 28608958 of vul het formulier in, dan belt hij u.

Alle velden zijn verplicht