Operationele ICT diensten
Uw eigen ICT organisatie ontzorgt
Een groot ICT project komt eraan?
Altijd voldoende resources en kennis ter beschikking

 Operationele diensten

Is het operationeel beheer van uw ICT belegd bij uw eigen ICT-organisatie? Of u wilt het beheer uitbesteden? Aanvullend op onze Smart Cloud Solutions of als zelfstandige dienst, bieden wij operational ICT services waarmee uw eigen ICT organisatie wordt ontzorgt. Open Line maakt zich eigen met, en is zich bewust van uw bedrijfsdoelen en handelt daarnaar. Met een op de ITIL beheermethodiek gebaseerde procesinrichting, is de kwaliteit van onze diensten voor u zeker gesteld. Uitgangspunt voor ons is de toegevoegde waarde die wij u kunnen leveren met onze competenties, processen en middelen.

Het onderscheidend vermogen van Open Line ligt in de kracht de producten van de verschillende partners samen te voegen tot één gecombineerde hoogwaardige oplossing

Jef Raemaekers, Director Managed Services.

Uw eigen ICT organisatie ontzorgt.

Operationele diensten portfolio

U wilt gewoon een bruikbaar ICT landschap dat optimaal werkt! Dan is het is belangrijk om (continu) te kijken hoe goed uw huidige ICT omgeving (mensen en middelen) functioneert en of die de organisatiedoelen werkelijk optimaal ondersteunt. U wilt uw ICT performance verbeteren of u heeft (tijdelijk) extra capaciteit of kennis nodig? Met ons operationele diensten portfolio kunnen wij u op vele punten ondersteunen

 

Open Line Technisch ApplicatiebeheerTechnical Application Management (TAM)

Voert taken voor u uit die nodig zijn voor o.a. het installeren, accepteren en operationeel maken en houden van uw informatiesystemen en de bijhorende (Open Line) technische infrastructuur. TAM installeert en beheerd uw business specifieke technische applicatieomgeving. Bijvoorbeeld waar het gaat om het installeren van updates en patches. Ook de performance van de applicaties heeft onze aandacht (zie ook bij Smart Monitoring).

Open Line Smart Monitoring     Smart Monitoring

"Meten is weten". Het is belangrijk om continu te kijken hoe goed uw ICT functioneert. Uw organisatiedoelen worden hierdoor beïnvloedt. Natuurlijk wilt u ook inzicht in het capaciteitsgebruik van de aan u geleverde diensten, u ontvangt hiervoor immers een factuur van ons! De Smart monitoring service verschaft u dat inzicht en maakt het beheer daarmee pro-actiever. Hierdoor kunnen veel ‘problemen’ al worden voorzien vóórdat ze een (grote) impact op uw bedrijfsprocessen hebben. 

Smart monitoring maakt standaard deel uit van andere diensten in ons Managed Services portfolio zoals bij: Smart Hosting.

Open Line Health ChecksHealth Checks

Naast smart monitoring (continu meting) kunt u kiezen voor periodieke health checks van uw ICT omgeving (preventief beheer). Diverse onderdelen van uw infrastructuur worden dan voor u gecheckt op bijvoorbeeld: installatie en configuratie, algemene functionaliteit, controle van audit- en eventlogs, de noodzaak van patches en updates etc. U ontvangt van ons een uitgebreide rapportage met bevindingen en advies.

Open Line Performance CheckPerformance meting

Úw bedrijfsprocessen staan centraal. Een (negatief) afwijkende performance van een proces is direct merkbaar en van invloed op úw prestaties naar uw eigen klanten. Performance meting biedt u Inzicht in de ‘gezondheid’ van de gehele keten van componenten die een specifiek bedrijfsproces vormen. Differentiatie naar niveau van gewenste beschikbaarheid van een bedrijfsproces (risc & impact) geeft u de mogelijkheid om uw kosten te beïnvloeden. Niet ieder proces vraagt immers het hoogste niveau van beschikbaarheid.

Gebruikservaring is voor Open Line een belangrijke driver.

Performance meting

  • Definiëren bedrijfsprocessen
  • Welke componenten zijn cruciaal (of SPOF) in het proces.
  • Vastleggen performance indicatoren
  • Meten en Rapportage

Open Line Werkplekbeheer en Device ManagementWerkplekbeheer en device management

Uw gebruikers hebben in feite één primair contactpunt met de ICT en dat is het gebruikte device. (beeldscherm, toetsenbord, smartphone, tablet....). Alles wat daar achter zit is voor hen ‘ICT’, Uitzonderingen daargelaten, is de gebruiker daar verder niet in geïnteresseerd en wil gewoon gebruik kunnen maken van gewenste business functionaliteit. En gaat er tóch iets niet goed dan is snelle hulp gewenst. De gebruikerservaring is voor Open Line een belangrijke driver.

Werkplekbeheer en devicemanagement.

Installatie, configuratie, connectie etc. alles dat er voor zorgt dat de gebruiker een werkend device heeft én u uw configuratiedatabase op orde heeft.

Open Line Smart Remote Service ManagementSmart remote service management

U heeft een ICT infrastructuur op uw eigen locatie(s)? Smart remote service management is het remote beheren van (delen) van uw eigen infrastructuur. Wij beheren, controleren, tunen en bewaken deze en rapporteren daarover. Smart Service management op basis van ITIL / ISO20000 eventueel aangevuld met een TopDesk koppeling naar uw eigen beheerorganisatie of onze SaaS oplossing ‘Topdesk-as-a- Service’ waarbij we u een on-line service management systeem aanbieden ter ondersteuning van uw service support processen: incident-, problem-, change- en configuration management.

Smart remote service management

Professionele ondersteuning bij het optimaliseren van de gebruikservaring van uw medewerkers of klanten.

Open Line DetacheringDetachering

Een van de grootste uitdagingen tijdens het uitvoeren van (ICT) projecten of bij het dagelijks beheer van uw infrastructuur, is het beschikbaar hebben van menscapaciteit en relevante kennis op het juiste moment en op de juiste plek. Professionals met verschillende specialisaties en kennis bij ú inzetten is voor óns de uitdaging. De juiste match tussen uw organisatie en onze professional vinden wij daarbij heel belangrijk . Onze consultant moet passen bij uw organisatie en -cultuur en bij úw (acute) behoefte aan kennis en ervaring. Of u nu een projectmanager nodig heeft of (operationeel) beheerders, wij komen samen tot de juiste match.

Wij begrijpen dat goede communicatie en - samenwerking met uw functioneel beheerders en uw applicatieleveranciers essentieel is