Werken bij Open Line? Collega’s vertellen!

Jouw toekomstige collega’s vertellen over het werken bij Open Line.

Open Line medewerkers zijn van nature gemotiveerd om zich maximaal in te zetten voor klanten en de Open Line organisatie. Even iets harder lopen omdat een project af moet, vanzelfsprekend! Op deze pagina vertellen ‘Open Liners’ graag zelf over het werken bij onze organisatie.

Guido

Guido Scholtz (Servicedesk Consultant)

Guido is Servicedesk consultant bij Open Line

Het verschil maken. Gewaardeerd worden voor wat je doet en inbrengt in de organisatie – en niet afgerekend worden op dat wat je een keer niet goed doet. Klanten en collega’s echt verder kunnen helpen. Dat is wat Guido Scholtz (42) belangrijk vindt in een baan. En precies dát is wat hij vindt in zijn functie. “Bij Open Line werken voelt als een warme deken.”

“Ik ga elke dag met een lach naar mijn werk. De sfeer is fijn en minstens zo belangrijk: we hebben de allerbeste koffie! Er zijn korte lijnen tussen de afdelingen en management en er is een luisterend oor voor iedereen. Je voelt de betrokkenheid en wordt gewaardeerd voor alles dat je doet. En welk bedrijf stuurt nog een kaart op je verjaardag?

Mirjam

Mirjam Pluis (Consultant)

Al in haar vroege studententijd kwam Mirjam (29) als stagiair bij Open Line binnen. En eigenlijk is ze nooit meer weggegaan. Dat komt vooral door de grote dosis collegialiteit die ze van haar mede-Open Liners ervaart. Van elkaar leren en er voor elkaar zijn: dat geeft vertrouwen. “Je staat er nooit alleen voor.”

“Open Line groeit, een organisatie in beweging. Zo hebben we net de overstap gemaakt van teams op basis van kennisgebieden, naar klantteams. Van iedere discipline zit er iemand in een klantteam. En ondanks dat we in andere teams zitten, is de samenwerking met mijn collega’s van bijvoorbeeld
Network Services op en top. Maar ook van mensen uit mijn eigen klantteam leer ik iedere dag. We bezitten, naast de standaard basiskennis, allemaal een eigen specialisme wat enorm leerzaam is.”

Stijn

Stijn Gloudemans (Project Manager)

Onze bedrijfscultuur en sfeer is iets unieks: een warm gevoel dat je niet bij veel andere bedrijven zo ervaart. Om een voorbeeld te noemen: een klein bedrijf dat zo hard gegroeid is en inmiddels op 230 medewerkers zit, daar zou de directie best uit de hoogte kunnen gaan doen. Dat zie ik hier echt niet gebeuren. De directeur noem ik gewoon bij z’n voornaam en als ik een vraag heb loop ik z’n kantoor binnen.

Als een project eenmaal “live” gaat en de klant geen tot minimale verstoring heeft ervaren, dan is dat het mooiste compliment dat je kunt krijgen als projectteam. En een bevestiging dat de voorbereiding goed is geweest. Ik besef mij vaak dat het geen vanzelfsprekendheid is dat een project succesvol afgerond wordt. Hiervoor is grote inspanning geleverd, door elke betrokkene. Want de projecten doe ik natuurlijk niet alleen: al het technische werk wordt uitgevoerd door leden van het projectteam, waarin iedere collega zijn of haar eigen specialisme heeft.”

Roy

Roy Debets (Consultant)

Na elf jaar bij een ander IT bedrijf, was ik klaar voor een overstap. Nu werk ik al anderhalf jaar met onwijs veel plezier bij Open Line. Waar ik eerder gedetacheerd werd op locatie bij klanten, ziet mijn werkdag er nu heel anders uit. Fijn om nu die vaste basis te hebben: word je gedetacheerd, dan moet je maar net geluk hebben dat een opdracht past bij je vakgebied en interesses. Bij Open Line ben ik bezig met dingen die ik écht leuk vind”.

“Veel van ons werk kunnen we plannen, zoals het onderzoeken van een probleem, wijzigingen uitvoeren op een omgeving of cyclisch onderhoud zoals het updaten van systemen. Maar het kan ook zijn dat je – voor je goed en wel binnen bent – naar de War Room wordt getrokken. Dan is er een dusdanig groot probleem, dat we echt alle koppen bij elkaar moeten steken. En soms zijn er onvoorziene zaken waar je ad hoc bij moet aansluiten. Iedere werkdag is dus lekker divers”.