Van Service Level naar eXperience Level

De beleving van eindgebruikers écht centraal stellen door het verankeren van die beleving in de IT dienstverlening

Van Servicelevel (SLA) naar eXperience level (XLA). Hoe minimaliseer je het verschil tussen datgene waar IT zelf op stuurt en datgene dat werkelijk het belangrijkst is voor uw business?

De Open Line workshop: ’Managen van beleving’ is bedoeld voor klanten én andere geïnteresseerden. 
Formuleer betekenisvolle KPI’s en beantwoord de vraag of deze voor u het inzicht verschaffen in het succes van uw business. Hoe gaat uw KPI raamwerk er uitzien wanneer de gebruikersbeleving centraal staat en hoe vertaalt u dit naar afspraken (XLA) met uw IT dienstverlener?

Een SLA is een contract, een XLA is een commitment!

Werken met een XLA gaat uit van een continue proces van meten, analyseren en verbeteren en het effect van IT-processen op uw bedrijfsvoering en vooral de vertaling van die effecten naar op úw business gerichte KPI’s. Wat is er nodig? Hoe kom je van op SLA gebaseerde afspraken naar een XLA? Hoe gaan die afspraken passen in de doelstellng van uw Digitale Transformatie?

Open Line organiseert XLA workshops waar dit thema centraal staat. In een dagdeel doorlopen we globaal de volgende thema's:

  • Mindset: Begrip van het concept XLA en de essentie van 'outcome based performance'.
  • Skillset: een duik in de vaardigheden nodig voor het beheersen en toepassen van XLA’s.
  • Toolset: een collectie van management tools voor het meten, analyseren en verbeteren van de IT performance.
  • Sense-set: het herkennen, begrijpen en reageren op de gebruikerservaring en outcome based performance.

In een interactieve aanpak op basis van de methode:  Empathy Map en het XLA Canvas, leggen we verbanden tussen ‘perceptiedata' en data die betrekking hebben op de technische performance van systemen en IT service-management en werken zo toe naar een ingevuld XLA Canvas (deliverable).

De workshop wordt begeleid door Giarte.

Interesse? Neem voor planning en pricing gerust contact op met onze Service Delivery Manager: Ralf Moonen, ralf.moonen@openline.nl 

Download via onderstaande link de XLA flyer.