Evenement
Gebruikersadoptie gaat niet over features, maar over relevantie!
Wanneer
22 April 2021
Tijden
van 16:00 - 17:00 uur
Locatie
Webinar
Over 8 dagen

Gebruikersadoptie gaat niet over features, maar over relevantie!

Een webinar door Open Line en WorkplaceBuddy

Op 22 april (16:00 – 17:00 uur) nemen Roland Kieboom, relevantievinder bij Open Line, en Sjoerd Koolen, opper-buddy bij WorkplaceBuddy, u mee op de reis naar maximale gebruikersadoptie. Roland zal ingaan op het belang van een energiek adoptieprogramma en de zoektocht naar relevantie. Sjoerd neem u mee in de wereld van continuous adoption en de rol van WorkplaceBuddy. Het verhaal van Sjoerd en Roland wordt aangevuld met een case “uit het echte leven” gepresenteerd door Richard Berger, eveneens relevantievinder en adoptie consultant bij Open Line.

Inspiratiesessies, ambassadeurs, relevantie, scenario’s én WorkplaceBuddy
de smaakvolle ingrediënten voor een succesvolle implementatie van een nieuwe digitale werkplek…

We zitten inmiddels al meer dan een jaar in een periode waarin we intensief digitaal werken en het gebruik van technologieën zoals Microsoft Teams flink is toegenomen. Vanaf allerlei locaties moeten we kunnen werken en worden nieuwe tools in gebruik genomen om bijvoorbeeld (samen)werken op afstand nog beter te kunnen faciliteren. Dat doet een flink beroep op de IT-afdeling, zeker als diezelfde periode ook nog eens gepaard gaat met de invoering van een nieuwe digitale werkplek. Een nieuwe werkplek (technisch) implementeren is één, maar zorgen dat de medewerkers goed (blijven) leren omgaan met de technologieën die er zijn of gaan komen, is uiteindelijk allesbepalend voor een succesvolle implementatie. Alles met als doel het werk ook in deze tijd efficiënter, veiliger en vooral een beetje leuker te maken. Maar hoe krijgen we dat voor elkaar, en zeker in deze tijd?

Inhoud

Deze transformatie waar velen van ons momenteel inzitten, lijkt voor een groot gedeelte over technologie te gaan. En natuurlijk speelt technologie een essentiële rol; introductie van nieuwe technologie op de werkplek brengt nu eenmaal veranderingen met zich mee. Maar de echte verandering, en daarmee ook de echte impact van de transformatie die plaatsvindt in de organisatie is die van mensen. Impact is natuurlijk veel breder dan enkel praktisch weten ‘hoe de knoppen werken’. Het gaat ook over een verandering in routine, werkafspraken en een nieuwe manieren van (samen)werken. Om deze reden is het belangrijk dat de medewerkers vanaf dag één betrokken worden bij de implementatie van een nieuwe digitale werkplek om zich zo ‘relevant’ te voelen en daarmee onderdeel zijn van de verandering. Maar wat bepaalt het daadwerkelijke succes van de invoering van een nieuwe technologie? Naast het feit dat technologie gewoon moet werken, is het vooraf helder stellen van de relevantie ervan en het continu maximaliseren van het adoptiesucces de grootste uitdaging binnen ons domein. 

Praktijkcase

Als Open Line geloven wij erg in het succes van een adoptieprogramma dat enerzijds de energie en het rechtstreeks menselijke contact van een fysieke sessie combineert met een gepersonaliseerd e-learning programma online waarin de medewerkers binnen een continu programma zelf kunnen beslissen wanneer zij de voor hen relevante kennis naar zich toehalen. En dat deze overtuiging ook ten tijde van Corona super succesvol kan zijn laat Richard Berger, Open Line, tot slot zien aan de hand van een recentelijke praktijkcase. 

Geïnteresseerd?

Reserveer 22 april 16:00 - 17:00 uur alvast in uw agenda en stuur een mail aan Marketing@Openline.nl. Wij zorgen ervoor dat u dan tijdig de informatie krijgt om deel te nemen aan dit webinar.