Outsourcing Performance Onderzoek 2018

Outsourcing Performance Onderzoek 2018

Ook dit jaar weer een mooi resultaat voor Open Line!

Jef Raemaekers, directeur Managed Services: “Ik ben enorm trots op dit resultaat. In een periode van gestage groei en een substantiële toename van klanten, zijn we de uitdagingen die vorig jaar uit het onderzoek kwamen ook nog eens aangegaan. We hebben hard gewerkt aan verbetering én het behouden van wat we al goed doen, en zien dat in positieve zin over de hele lijn terug in mooie scores zoals de trustscore van 82 en 42% superfans!. In deze tijd met veel groeidynamiek hebben al onze medewerkers bijgedragen aan de tevredenheid van onze klanten en in het krijgen én behouden van het vertrouwen in Open Line. Een easiness-score van 75, net dat beetje extra doen ook al staat het niet in het contract, dat is typisch het Open Line DNA". Het compliment is dus vooral aan hen!

Op 28 juni zijn de resultaten bekend gemaakt van het Outsourcing Performance onderzoek van Giarte 2018. Outsourcing Performance (OP) is de grootste benchmarkstudie van IT managed services in Nederland. Sinds 2002 legt Giarte Research met OP de ervaringen vast van klantorganisaties en hun IT-serviceproviders. De markt voor IT-outsourcing in Nederland is heel dynamisch en kenmerkt zich door diversiteit. Giarte brengt transparantie in het functioneren van de complexe wereld van IT-outsourcing, legt ervaringskennis vast en adviseert IT-organisaties aan zowel de kant van vraag als aanbod.

Onafhankelijk van de provider zelf, is rechtstreeks aan klanten input gevraagd. Alle aanbevelingen van de klantengroep van een serviceprovider vormen de basis voor de berekening van de ‘Outsourcing Recommendation Score (ORS)’. 

 

Giarte Outsourcing Recommendation Score

Giarte Trustscore

Uitgelicht Giarte Indicatoren